سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نوع بافت فرش 1600 شانه چیست ؟ مدل های جدید سال 1400 !!

شاید تا به حال اسمی از فرش 1600 شانه (این سایت) را نشنیده باشید و یا شنیده و از نزدیک با آن اشنا هم هستید. گشت و گذار در فروشگاه های فرش و سایت هایی که در این زمینه فعالیت دارد شما را با طرح های مختلفی آشنا می کنند که می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد. این روزها تولیدکنندگان فرش سعی کرده اند با عرضه محصولات جدید که شانه و تراکم بالایی دارند تحولی شگرف را در دنیای فرش های ماشینی به وجود بیاورند.

فرش 1600 شانه به عنوان یکی از انواع بسیار ظریف فرش ماشینی معرفی می شود که بافت ویژه آن حالت دستبافت گونه به فرش بخشیده و دارای تراکم 4500 است. این مدل از فرش های ماشینی دارای گره های بسیار فشرده تری هستند که موجب شده تا فرش ضخامت بسیار کمتری داشته باشد. اگر به ظاهر فرش هم دقت کنید متوجه خواهید شد که طرح و نقشه آن چقدر زیبا و جذابتر به نظر می رسد و می توان در ایجاد دکوراسیونی لوکس از آن استفاده کرد.

بسیاری از فعالان عرصه فرش ماشینی این نوع از قالی ها را برای صادرات تولید می کنند و می توان گفت اکثر کشورهای عربی و اروپایی استقبال خوبی از فرش های 1600 شانه داشته اند. به تبع این استقبال گسترده قیمت این دسته از فرش های ماشینی نیز بسیار بالاتر از نمونه های دیگر می باشد. زمانی که شانه و تراکم فرش افزایش می یابد درواقع ظرافت طرح و نقشه نیز بالا رفته و گره ها به صورت فشرده و منسجم در کنار یکدیگر قرار می گیرند. میزان فشردگی در این مدل از فرش های ماشینی به اندازه ای بالا است که هیچگونه آلودگی و گرد و خاکی امکان ورود به ریشه ها را نداشته و تنها ظاهر فرش کثیف می شود.

نوع بافت فرش 1600 شانه

از آنجایی که هنوز کمپانی واندویل بلژیک هیچ دستگاهی را برای تولید فرش های 1600 شانه عرضه نکرده تمام این فرش ها توسط دستگاه های تبدیلی بافته می شوند. درواقع باید گفت دستگاه های بافندگی 1200 شانه که عرض آن ها 4 است توسط متخصصین دستکاری شده و به دستگاه های 1600 با عرض 3 تغییر پیدا کرده اند. نوع بافت این فرش ها به گونه ای است که ضخامت بسیار اندکی داشته و جزو فرش های حساس شناخته می شوند. به همین دلیل در نگهداری از آن ها باید دقت بسیاری به خرج داد و از قرار دادن اجسام سنگین بر روی آن ها خودداری کرد. بالا رفتن شانه در فرش نرمی و لطافت خاصی را به آن می بخشد و علت ان استفاده از الیاف نازک است.

خصوصیات فرش 1600 شانه

همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم فرش 1600 شانه دارای ظرافت بالایی در طرح و نقشه است که حالت مینیاتوری به آن بخشیده است. به همین علت اگر فرشی با این شانه و تراکم را از نزدیک ببینید به طور حتم چشمانتان خیره خواهد ماند. یکی از مهمترین خصوصیاتی که درمورد این مدل از فرش های ماشینی می توان عنوان کرد فشردگی گره ها است که مانع از نفوذ آلودگی به ریشه می شود. شستشوی آسان و پاک کردن ساده آلودگی ها باعث شده تا این دسته از فرش ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

باید به این نکته نیز توجه داشت که افزایش شانه و تراکم به معنای باکیفیت بودن فرش نبوده و نوع الیافی که در بافت استفاده می شود می تواند تعیین کننده کیفیت فرش باشد. قرار دادن فرش 1600 شانه در فضایی که رفت و آمد زیادی دارد به هیچ وجه توصیه نمی شود و علت آن ضخامت اندک الیاف این فرش ها است. این مدل از فرش ها ماشینی تنها جنبه زیبایی داشته و حالتی لوکس به دکوراسیون سالن پذیرایی می دهد اما برای استفاده روزمره مناسب نمی باشد.

قیمت فرش 1600 شانه

در حال حاضر شرکت های اندکی نسبت به بافت فرش 1600 شانه فعالیت دارند و مواردی همچون استفاده از الیاف نازک و دستگاه های مدرن موجب شده تا قیمت بالاتری نسبت به دیگر فرش های ماشینی داشته باشد. نمونه های زیبایی از این مدل فرش ها در سایت عالی قاپو وجود دارد که می توانید بهترین و باکیفیت ترین مدل را با قیمت مناسب سفارش دهید. اگر به دنبال خرید فرشی با قیمت پائین هستید این مدل از فرش های ماشینی را توصیه نمی کنیم. در اینخصوص می توانید به سراغ نمونه های 700، 1000 و یا 1200 شانه بروید. قیمت این دسته از فرش ها ایده آل بوده و می توانید با توجه به بودجه خود مدل مناسبی را خریداری کنید. اما اگر به دنبال زیبایی هستید و از لحاظ بودجه هیچ مشکلی ندارید توصیه ما به شما فرش های 1600 شانه است. از دیگر عوامل گران بودن این فرش ها استفاده بیشتر از الیاف و بالا بودن وزن فرش ها است.

از دیگر مواردی که در تعیین قیمت این فرش های ماشینی تاثیر مستقیم دارد ابعاد است. هرچه سایزی که انتخاب می شود بزرگتر باشد هزینه بیشتری نیز هنگام خرید باید پرداخت کرد. به عنوان مثال فرش های 12 متری قیمت بالاتری درمقایسه با فرش های 6 متری دارند.

جنس الیاف فرش 1600 شانه

اغلب تولیدکنندگان فرش های ماشینی برای اینکه بتوانند به سودآوری بیشتری دست پیدا کنند از الیاف ابریشم در محصولات خود استفاده می کنند. برخی دیگر نیز از الیاف سوپربرایت در بافت فرش 1600 شانه بهره می گیرند که حالت سایه روشن به فرش می دهد. نرمی و لطافت این الیاف از دیگر مواردی است که نظر افراد را به این فرش ها جلب می کند. الیاف به کار رفته در بافت فرش از کیفیت بالایی برخوردار بوده و درصورت نگهداری اصولی می تواند سالیان متمادی همچون روزهای نخست کارایی داشته باشد.

الیاف فرش های 1600 شانه به گونه ای هستند که در برابر آلودگی مقاوم بوده و درصورت ایجاد لکه سریع می توان آن را از میان برداشت. حالت سایه روشنی که در این فرش ها وجود دارد برای تمام افراد ایده آل نبوده اما اگر جهت خاب فرش درست باشد دیگر هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

طرح فرش 1600 شانه

همانطور که پیش تر نیز عنوان کردیم طرح این مدل از فرش های ماشینی شباهت بسیار زیادی به فرش های دستبافت دارد. به همین خاطر آن ها را به عنوان فرش دستبافت نیز می توان معرفی کرد. طراحی دستبافت گونه این فرش ها موجب شده تا در کشورهای عربی و اروپایی به عنوان فرش دستبافت معرفی شود.

در نهایت اگر نسبت به فرش های دستبافت علاقه مند هستید اما توان خرید آن را ندارید می توانید به سراغ فرش های 1600 شانه بروید. البته همانطور که می دانید قیمت این فرش ها نیز بالا می باشد که هرکسی امکان خرید آن ها را ندارد.