سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی فرش شگی لاکچری و شیک برای شیک پسندان !!

انتخاب فرشی هماهنگ با دکوراسیون داخلی چالشی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. فرش شگی یکی از انواع زیبای فرش های مدرن شناخته می شود که طی سال های اخیر توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند. این مدل از فرش های مدرن تحت عنوان فرش پرزبلند نیز شناخته می شود. یکی از مهمترین مواردی که موجب شده افراد به سمت خرید فرش های مدرن به ویژه فرش پرزبلند روی بیاورند قیمت بالای فرش های ماشینی است.

فرش شگی چیست؟

فرش شگی چیست؟

سوال : فرش شگی خوبه؟ فرش های مدرن دارای قیمت مناسب تری بوده و از رنگ های مختلفی در بافت آن ها استفاده شده که برای هرسبک از دکوراسیونی ایده آل می باشند. فرش پرزبلند نیز دارای انواع مختلفی است که در یکی از پرطرفدارترین انواع آن را معرفی کرده و کمی درخصوص ویژگی های آن صحبت خواهیم کرد. فرش شگی تنها چند سالی است که تولید شده و وارد دنیای فرش های مدرن شده است. کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشترین متقاضی را در زمینه خرید فرش پرزبلند داشته اند. این درحالی است که فرش های کلاسیک مناسب ترین گزینه برای استفاده در دکوراسیون های سنتی و ایرانی به شمار می رود.

فرش پرزبلند به دلیل داشتن طراحی مدرن بای دکوراسیون های امروزی مناسب بوده و درحال حاضر افراد بسیاری نسبت به داشتن آن ها علاقه نشان داده اند. فرش های پرزبلند حالت تزئینی داشته و سایزهای مختلفی از آن ها را می توان سفارش داد. رنگبندی متنوعی که این دسته از فرش ها دارند موجب شده تا قابلیت هماهنگی با هر رنگ از دکوراسیون داخلی را داشته باشند.

فرش شگی ارزان

رنگبندی فرش شگی

دنیای فرش های فانتزی بسیار متنوع بوده و فرش شگی یکی از زیباترین آن ها می باشد که تحت عنوان فرش پرز بلند نیز شناخته می شود. این دسته از فرش ها دارای الیاف بلندی بوده و بسیار نرم و لطیف هستند. این فرش در رنگهای مختلف طوسی، سرمه ای، نوک مدادی، نقره ای، یاسی، صورتی، نارنجی و رنگ های دیگری تولید می شود. می توان گفت رنگبندی بسیار متنوع بوده و می توان از بین رنگ های مختلف آن گزینه ای را انتخاب کرد.

ابعاد فرش شگی

فرش شگی در ابعاد و اندازه های مختلف 12، 9، 6، 2.25*1.5، 4*1، 3*1، 2*1، 1.5*1 و پادری تولید می شود. پیش از انتخاب هریک از این سایزها ابتدا باید به ابعاد فضای موردنظر خود توجه داشت. از آنجایی که الیاف این فرش ارتفاع بیشتری دارد محل مناسبی برای تجمع گرد و غبار و خرده ریزها می باشد به همین خاطر تمیز کردن آن کمی سخت خواهد بود. به همین دلیل توصیه می کنیم در انتخاب ابعاد آن دقت کافی داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید.



فرش شگی آشپزخانه

در حال حاضر نمونه های متعددی از این نوع فرش تولید شده که می توان از آن ها در فضاهای مختلف همچون آشپزخانه استفاده کرد. از آنجایی که بیشترین تردد و ریخت و پاش در آشپزخانه اتفاق می افتد بهتر است از سایزهای کوچکتر در این بخش استفاده کنید. چرا که ابعاد کوچکتر را به سادگی می توان جابجا کرده و شست. تمیز کردن آن ها نیز ساده تر است و می توانید به راحتی کثیفی های آن را از بین ببرید.

فرش شگی اتاق خواب

اتاق خواب از دیگر فضاهایی است که برای انتخاب فرش شگی ایده آل می باشد. تمام افراد دوست دارند به محض برخاستن از خواب پاهای خود را روی فرش نرم و لطیفی بگذارند و این فرش می تواند بهترین گزینه باشد. الیاف پلی پروپلین به کار رفته در این مدل از فرش ها جزء الیاف باکیفیتی بوده و می توان از رنگ های نوک مدادی و یا طوسی و نقره ای این فرش ها در اتاق خواب استفاده کرد. البته هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ ندارید و زیبایی این فرش ها به گونه ای است که می توان آن ها را در کنار هر سبکی از دکوراسیون به کار برد.

فرش شگی برای پذیرایی

اگر قصد انتخاب فرش فانتزی برای سالن پذیرایی خانه خود دارید می توانید این نوع فرش را نیز درنظر داشته باشید. همانطور که پیش تر نیز عنوان شد ابعاد بزرگتر این قالی های فانتزی نیز تولید می شود و می توان از ابعاد 9 و یا 12 و یا حتی 6 متری در پذیرایی استفاده کرد. کافی است به تناسب رنگ های این بخش از خانه خود دقت داشته و رنگ مناسبی را خریداری نمائید تا جذابیت آن بیشتر به چشم بیاید.

فرش شگی برای راهرو

درحال حاضر دستگاه های بافندگی قادر به تولید ابعاد متنوعی از فرش هستند و درخصوص فرش شگی نیز این امر امکانپذیر می باشد. اگر درخصوص راهروی خانه خود به دنبال فرش باکیفیت و قیمت مناسبی هستید توصیه ما به شما این فرش است. باتوجه به طول راهرو می توانید یکی از سایزهای استاندارد را سفارش دهید.

فرش شگی کودک

از آنجایی که کودکان بسیار حساس هستند درخصوص خرید فرش برای اتاق آن ها باید دقت بالایی داشت. در بافت فرش شگی از الیاف پلی پروپلین استفاده شده که یکی از انواع باکیفیت نخ به شمار می رود و ضدحساسیت و آلرژی است. به همین خاطر هیچگونه حساسیتی برای کوکان به وجود نیاورده و درصورت افتادن و زمین خوردن آن ها می تواند به عنوان یک محافظ عمل کند تا آسیبی به کودک نرسد.

انواع فرش گرد شگی

پیش از این دستگاه های بافت فرش تنها طرح های مربع و مستطیل فرش را می بافتند؛ این درحالی است که امروزه این دستگاه ها قادر هستند نمونه های گرد و بیضی را نیز تولید کنند. فرش گرد شگی نیز تولید می شود که می توان از آن ها در بخش های مختلف خانه استفاده کرد. اغلب افراد علاقه ای به پر کردن خانه با استفاده از فرش نداشته و یا به دنبال طرح های گرد هستند که نمونه های گرد شگی می تواند گزینه مناسبی شناخته شود.

فرش شگی ترک

یکی از زیباترین انواع فرش های پرزبلند به نام فرش شگی ترک معرفی می شود که درعین داشتن پرزهای بلند وزن بسیار کمی دارد. این دسته از فرش ها بسیار نرم بوده و باعث می شوند برای استفاده در بخش های مختلف خانه کارایی داشته باشند. فرش شگی ترک خود به چند دسته مختلف تقسیم می شود که عبارتنداز: شگی تک رنگ، سه بعدی و لایت. هرکدام از انواع فرش پرزبلند ویژگی های مختص به خود را داشته و دارای طراحی زیبایی می باشد.

در بافت این فرش ها تنها یک رنگ استفاده شده اما درخصوص انواع سه بعدی آن چند رنگ در کنار طرح های سه بعدی استفاده شده است. فرش های پرزبلند لایت نیز دارای طرح سه بعدی هستند اما از رنگ های براق در بافت آن ها استفاده شده که چشمگیرتر به نظر می رسند.

جنس الیاف فرش شگی

فرش های شگی از الیاف پلی پروپلین تولید می شوند که جزو الیاف مرغوبی بوده و پرزدهی ندارند. برخی از تولیدکنندگان فرش های مدرن برای اینکه بتوانند محصولات خود را با قیمت کمتری به فروش برسانند از الیاف پلی استر استفاده می کنند. فرش های پرزبلندی که از الیاف پلی استر بافته شده اند دارای دوام و طول عمر بیشتری هستند و قیمت مناسب آن ها موجب شده تا کاربردی تر از دیگر انواع فرش شگی شناخته شوند.

این فرش با هر الیافی که بافته شود بسیار نرم بوده و علت آن وجود الیاف بلند است. پرزهای این مدل از فرش های مدرن دارای ارتفاع 3 سانتی متری بوده و زمانی که پا روی فرش می گذاریم نرمی الیاف را به خوبی حس می کنیم.

فرش شگی اتاق خواب

فرش شگی اتاق خواب

مزایای فرش شگی

این فرش نیز همچون دیگر مدل های فرش های پرزبلند دارای مزایای متعددی است که در ادامه برخی از آن ها را عنوان خواهیم کرد:

  •  لطافت بالای الیاف

نخستین مزیتی که درمورد فرش های پرزبلند می توان عنوان کرد نرمی الیاف آن است. به همین علت می توان از آن ها درخصوص اتاق خواب استفاده کرد.

  • قیمت ارزان فرش پرزبلند

تراکم فرش های پرز بلند نسبت به فرش های کلاسیک کمتر بوده که همین امر موجب می شود تا هنگام خرید مبلغ کمتری را بپردازید. چنانچه قصد دارید برای بخش های مختلف خانه خود فرشی باکیفیت بالا و قیمت پائین را خریداری کنید فرش های پرز بلند می تواند گزینه مناسبی باشد.

  • رنگ بندی متنوع

از دیگر مزایای این فرش وجود رنگبندی مختلف در آن ها است. چنانچه مدلی بافته شده با الیاف پلی استر را انتخاب کنید متوجه استفاده از رنگ های زنده تر در آن ها خواهید شد. فرش های پرز بلند پلی استر چشمگیری بیشتری نسبت به الیاف دیگر دارند که همین امر موجب شده افراد بسیاری متقاضی خرید این دسته از فرش های پرزبلند باشند.

  • عدم پرزدهی و ضدحساسیت

به کارگیری الیاف پلی استر در بافت فرش های پرزبلند موجب شده تا میزان پرزدهی آن ها بسیار کاهش یابد. این دسته از فرش ها ضدحساسیت بوده و می توان بدون نگرانی از سلامت سایر افراد خانه از آن ها در هرفضایی استفاده کرد.

  • سایزبندی متنوع فرش شگی

از دیگر مزایای این فرش بافته شدن در ابعاد و اندازه های مختلف است. تا چند سال پیش این فرش ها در ابعاد 6 متری و سایزهای کوچکتر بافته می شدند اما امروزه ابعاد 9 و 12 متری آن ها نیز بافته شده و اشکال هندسی مختلفی دارند.

.:[ نمایش فیلم فرش شگی عالی قاپو ]:.


فرش شگی نارنجی

فرش شگی نارنجی

معایب فرش شگی

علیرغم مزایای متعددی که این فرش دارد باید چند مورد را نیز به عنوان معایب این دسته از فرش های مدرن عنوان کرد.

  • نفوذ گرد و غبار بین الیاف بلند

همانطور که از ابتدا گفتیم فرش شگی دارای الیاف بلندی است که می تواند محل مناسبی برای جمع شدن گرد و غبار شود. به همین دلیل بهتر است از این مدل فرش مدرن در بخش هایی که دارای رفت و آمد زیاد است استفاده نکنید. به عنوان مثال این نوع فرش بهترین گزینه برای فضاهای خلوت و یا اتاق خواب به شمار می رود. اگر از ابعاد کوچکتر این فرش های مدرن مدلی را انتخاب کرده اید فرایند تمیز کردن و شستشوی آن برایتان راحتتر خواهد بود.

  • طول عمر کمتر درمقایسه با فرش های اکریلیک

علیرغم اینکه الیاف پلی استر از دوام و استحکام بالایی برخوردار هستند اما پس از چند سال جمع شده و درهم گره می شوند. این درحالی است که الیاف اکریلیک و پلی پروپلین اینگونه نبوده و می توان سالیان بیشتری از آن ها استفاده کرد. البته قیمت پائین تر الیاف پلی استر این امکان را به شما می دهد که پس از چند سال فرش خود را تعویض کرده و مدل دیگری را جایگزین آن کنید.

فرش شگی برای اتاق کودک

فرش شگی برای اتاق کودک

فرش شگی ارزان قیمت

اگر به دنبال خرید فرش پرزبلند با قیمت ارزان هستید توصیه می کنیم به سراغ فروشگاه های اینترنتی بروید. محصولات عرضه شده توسط آن ها به قیمت درب کارخانه بوده و می توان فرشی باکیفیت بالا را با قیمت بسیار مناسبی خریداری نمود. فروشگاه عالی قاپو به عنوان مجموعه ای فعال در زمینه عرضه فرش های مدرن و فانتزی و کلاسیک محصولات باکیفیتی را با قیمت بسیار مناسب عرضه کرده است.

فرش شگی ساده

در میان طرح های مختلف فرش پرزبلند مدل های ساده آن بیشترین طرفدار را دارد. علت آن هم این است که طرح های هندسی و سه بعدی و یا چند رنگ پس از مدتی موجب دلزدگی شده و به گونه ای از مد خواهند افتاد. این درحالی است که فرش شگی ساده همیشه روی مد بوده و می توان سالیان متمادی از آن ها استفاده کرد.

باتوجه به موارد فوق می توان نتیجه گرفت در بین مدل های مختلف فرش مدرن فرش شگی یا همان فرش های پرزبلند بیشتر مورد توجه بوده و می توان از آن ها در هرفضایی استفاده کرد. فرش پرز بلند برای پهن کردن در اتاق خواب کودکان نیز مناسب بوده و هیچ مشکلی برای آن ها به وجود نخواهد آورد.

قیمت فرش شگی

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم فرش شگی یکی از زیرمجموعه های فرش های فانتزی می باشد. این مدل از فرش های ماشینی در مقایسه با فرش های کلاسیک از قیمت پائین تری برخوردار هستند و همین امر افراد بسیاری را متقاضی خرید فرش های فانتزی کرده است. این فرش نیز از این قائده مستثنی نبوده و با قیمت مناسبی در دسترس متقاضیان قرار دارد.

خرید فرش شگی

فرش شگی از کجا بخرم ؟ علاقه مندان به خرید فرش شگی می توانند به سایت مجموعه عالی قاپو مراجعه کرده و مدل های مختلف این فرش را مشاهده نمایند. این مجموعه کلکسیونی جذاب از فرش های پرزبلند را با قیمت بسیار مناسبی عرضه کرده که متقاضیان می توانند با اطمینان خاطر از کیفیت آن فرش موردنظر خود را انتخاب و خریداری نمایند.